Husté a zdravé vlasy s hennou

Když jsem si začala před téměř čtyřmi lety barvit vlasy hennou, měla jsem jich málo, byly velmi slabé, prošedivělé a příliš často se mastily. Mohla jsem si dovolit účes maximálně na mikádo, protože vlasy jinak nedržely tvar ani při používání objemových stylingových přípravků. Vzpomínala jsem na doby, kdy jsem jako dítě měla dlouhé a lesklé vlasy.

Protože obecně tíhnu k přírodním přípravkům, rozhodla jsem se vyzkoušet barvení hennou. Od dětství jsem slýchávala a četla v různých románech ze starého Egypta, jak henna působí blahodárně na pokožku hlavy a na kvalitu vlasů. Byla jsem mile překvapená, když jsem zjistila, že na trhu není pouze typická měděná barva, ale také celá škála odstínů od plavé až po černou. K tomu se používají různé rostliny, které mají typická barviva pro daný odstín. Například k barvení plavou se používá rostlina senna, bezbarvá henna nebo heřmánek. Tmavé odstíny se dosáhnou kombinací barev z rostlin indigovníku a henny.

K barvení se tak používají výhradně byliny, které pomáhají regenerovat pokožku hlavy a samotný vlas. V přírodní barvě tak chybí jakékoliv chemické látky jako peroxid nebo amoniak, které z dlouhodobého hlediska vlas vysušují a oslabují. V kombinaci se silikonovými přípravky je to pak pro vlasy dokonalá katastrofa.

Dnes po třech letech nechávám dorůstat vlasy opět na délku do půli zad. Mohu si to dovolit, protože mi vlasy zpevnily a rostou stále nové. Zároveň se zvýšila jejich kvalita, která je poznat na lesku a hustotě. Je mi třiceděvet let a dnes mám vlasy lepší než ve třiceti. Henna umí zakrýt i šediny, jen počítejte s tím, že šedivé vlasy budou vždy trošku světlejší. To ale dodává vlasům pěkný přirozený nádech.

Tipy k používání barvení přírodními rostlinami:

  1. Vyberte si odstín, který je ve vašem odstínu nebo tmavší. Hennou se nedají vlasy zesvětlovat.
  2. Můžete si namíchat svůj vlastní odstín. Osobně používám kombinaci tmavé blond, světle hnědé a amly (červené).
  3. Barvěte hennou s odstupem alespoň tři měsíce od chemicky upravených vlasů (barvení, trvalá apod.)
  4. Před nanášením přírodních barev je dobré vlasy odsilikonovat. Přes nánosy silikonů se totiž byliny nemohou dostat do struktury vlasu. Já používám například šampon od Kevina Murphyho Maxi.Wash, seženete ho v Praze v kadeřnictví CUT. v ulici Křižíkova 175/25. Dobrý je také šampon od Urterkramu Rasul Volume.
  5. Vlasy před nanášením umyji dvakrát za sebou.
  6. Před nanášením barvy, po umytí vlasů šamponem, si nedávám na vlasy žádnou masku nebo kondicionér.
  7. Barvu nanáším v rukavicích, abych si neobarvila ruce.
  8. Barvené vlasy vždy zabalím do igelitového pytlíku a ručníku, aby byla barva v teple a tím se mohla lépe vstřebat.
  9. Po barvení vlasy zásadně nemyji šamponem, ale barvu pořádně vymyji, dokud neteče čistá voda.
  10. Na závěr si dám kondicionér, aby se zvýraznila regenerace vlasu.

Přikládám svoje fotky z rozsahu posledních tří let, aby bylo vidět, čeho se mi podařilo díky přírodním barvám dosáhnout. Sami tak můžete posoudit výsledek a rozdíl.  

Jedinou nevýhodou je, že s hennou nemůžete vlasy zesvětlovat. To je ale vykoupeno kvalitou, hustotou a leskem vlasů.

Kromě toho bych také chtěla podotknout, že používáním přírodních barev se vyhnete vypouštění chemických látek do našich vod. Ano, chemické čistírny umí vodu vyčistit, ale odpad se opět musí likvidovat a to má vždycky dopad na ekologii a přírodu.

Vaše tělo je váš chrám.

Fotka ze dne 13.1.2012

 

Fotka ze dne 11.9.2014

 

Fotky ze dne 16.12.2015

Zdroje:

https://www.khadi-cz.cz/

https://hennecolor.cz/